Největší plechovkárna Ball chce koupit konkurenční Rexam
Podle nadpisu se to může zdát naprosto nezajímavé, výsledek případně úspěšného obchodu by ovšem mohl být hodně zajímavý. A také by mohl mít různé následky, které se budou líbit málokomu z nás. Největší výrobce nápojových plechovek na světě, původem americká společnost Ball Corporation, se pustila do jednání o odkoupení druhého největšího výrobce nápojových plechovek, anglického Rexamu. Co by to znamenalo?
Pokud alespoň trochu sledujete od jakého výrobce je daná plechovka, pak většinou uvidíte logo Ball, Rexam a mnohem méně častěji CP, MCC, Crown… Právě Rexam a Ball spolu bojují o zakázky na plné obrátky. A tak jednou máte stejný energy drink od jednoho a podruhé zas od druhého. Ještě mnohem více se to projevuje u limitovaných edic, kdy si zadavatel vymyslí třeba soutěžní kód pod trhátkem a čeká na lepší nabídku.
Případné spojení největšího s druhým největším by tak mohlo vytvořit nebezpečný (téměř) monopol. Na trhu by bylo o hlavního nepřítele méně, s větším množstvím továren by naopak narostla možnost nabízet levněji. Proč se o to zajímat, pokud vás neberou odlišná loga výrobce na plechovce? Tak třeba proto, že nabízí odlišné velikosti neklasických objemů plechovek (pro Monster Mega podstatné) a v boji o zakázku nabídnou např. stejnou cenu, ale barevné topy navíc. Pro zadavatele hezčí produkt za stejnou cenu. Takových zajímavostí a odlišností by po spojení Rexamu s Ballem mohlo být mnohem méně. A to by rozhodně byla škoda, nemyslíte?